Aug 27, 2012

The Artist Is Present


   Juče me je Facebook podsetio na dokumentarac koji sam nedavno gledala, a koji je do te mere na mene ostavio utisak, da imam potrebu da ga i ovde pomenem i preporučim.
   Od ovogodišnjeg Cinema City-ja ja sam, doduše, uspela da uhvatim samo gornji levi ćošak platna u Porti, preko tarabe, baš kad se prikazivao „Umetnik je prisutan“ ;) To je, međutim, bilo sasvim dovoljno da poželim da ga pogledam u celosti, za čim se ubrzo pružila prilika. O Marini Abramović sam do tada znala sasvim malo... Nekoliko radova od kojih mi je u pamćenju ostao ovaj:


   Moćno, zar ne? 

   Ne znam koliko smo kompetentni da umetnost analiziramo i komentarišemo... Ne znam ni da li je, kada su njena dela u pitanju, poruka jača zbog evidentnog fizičkog i psihičkog napora da u prenošenju te poruke toliko istraje... („If we have such a fast life, we need to have long duration art, so we can understand here and now and learn how we can live in present“). Činjenica je samo da ona nikoga ne ostavlja ravnodušnim, a to je valjda i cilj umetnosti. Suludo je razglabati o tome kako je neko jedno delo shvatio. To je potpuno subjektivna stvar, a što je više mogućih čitanja i tumačenja - to bolje. Tako će poruka na više strana otići i više osoba „dotaći“. E, upravo je to „doticanje“ nešto što će vam jednu muzičku numeru učiniti dražom od druge, što će vas potaknuti da pređete stotine kilometara ne biste li u nekom muzeju videli BAŠ TU skulpturu i što će vas navesti da kupite BAŠ TAJ komad nakita, za koga ste, kada ste ga videli u prolazu, shvatili da je pravljen BAŠ za vas! ;))


                                                           Marina Abramović
                                                           The Artist is Present

No comments:

Post a Comment