Nov 26, 2012

Vodič za jeftin odmor – Budimpešta I deo



     Ima tako gradova u kojima ste nekako...domaći. Već na prvu posetu. Možda baš zato što vas oni, nesvesno, nekim svojim unutrašnjim poretkom, dimenzijama ili načinom života u njima podsete na vaš grad. U svakom slučaju, odmah se prepoznate kao stari znanci i uvek im se rado vraćate. Ja sam putovala poprlično, što jes' jes'... ali taj lepi osećaj „poznatog“ imam, za sada, samo u Solunu i u Budimpešti. E, ovo će biti priča o Pešti ;)

     Ne bih ja sad dužila s informacijama čiji je to glavni grad, koja reka kroz njega protiče i sl. Ko ne zna, sram ga bilo, nek se informiše! S druge strane, činjenicu da Budimpešta ima drugi najstariji metro na svetu, izgrađen odmah posle Londonskog, ne morate znati...ali je svakako mnogo lepši doživljaj vožnje žutom linijom, uz onu karakterističnu muziku kad stigne u stanicu, ako znate i ovaj podatak. Ili, npr, znate li da reč Budimpešta u korenu ima dve slovenske reči? „Buda“, što je značilo voda (to povezujemo sa antičkim gradom Aquincum-om, koji je postojao na području današnjeg Budima), i „pest“ od reči peć. Ima i drugih pretpostavki, ali su se meni ove najviše svidele, pa sam ih usvojila! ;)

Žuta linija metroa u Budimpešti. Fotografija preuzeta sa: http://valaddoch.tumblr.com/

     Pored toga što je prelepa, Budimpešta ima još jednu jakooo dobru stranu - vrlo nam je blizu! Za 26 imate povratnu voznu kartu, koju u nedostatku više vremena ili finansija možete iskoristiti za jednodnevni izlet. Smeštaj takođe može biti vrlo povoljan, ukoliko znate gde i kada da tražite. Booking.com je sajt na koji se ja oslanjam već dugo i ni jednom me nije izneverio. Fora je samo da pratite specijalne ponude koje se često nude i da smeštaj rezervišete minimum mesec dana unapred. Što je manje vremena do vašeg dolaska, to su i cene znatno veće. Ja sam veliki ljubitelj putovanja za male pare, ali sam sa druge strane i veliki konformista. To samo deluje nespojivo ;) Nisam pristalica hostela, kolektivnih spavaonica i deljenja toaleta sa gomilom nepoznatih ljudi. Ma, ni sa gomilom poznatih, ako ćemo iskreno. Iznajmljivanje potpuno opremljenog stana sa dve zasebne sobe za npr. 4 osobe, može vas izaći i manje od 9 po čoveku za noć. Manju cenu nećete postići ni u hostelu, gde ćete biti prinuđeni da spavaonicu delite sa još devetoro ljudi. Po meni, računica je jasna! 
     Ovde govorim isključivo o putovanjima u sopstvenoj režiji. Ture koje nude agencije znaju da budu izuzetno dobre, ali mom temperametnu i poimanju putovanja one uopšte ne odgovaraju. Ja destinacije i gradove volim da prošpartam! Da se izgubim, pa da se opet vratim na pravi put. Da popijem kafu koja mi je usput zamirisala, sednem da pojedem jednu Žerbo kocku i nastavim do cilja. A kada cilj (obično neka građevina) proviri iza ugla, kada mu nazrem vrh tornja ili krov, za mene nema veće sreće! E tako ja volim da doživim jedan grad. Iskakanje iz busa u pokretu pred samom znamenitosti, jer u toj zoni nije dozvoljeno parkiranje, ili ograničenje od 5 min koliko imate da provedete na tom mestu, a pri tom niti uspete da čujete vodiča, niti da uhvatite dobar kadar (jer se cela "bolumenta" iz busa preprečila u njemu), jednostavno me na kraju dana ostave prilično praznom. No, o ukusima ne vredi raspravljati.

     Parlament, Trg Heroja, Trg Vörösmarty, Bazilika, lančani most, Ribarski bastion i Citadela su osnovne stvari koje u Budimpešti moramo znati i koje smo svi, manje više, posetili na ekskurziji. Lepo je i vratiti im se u nekoj od narednih poseta, jer će doživljaj ovaj put zasigurno biti potpuno drugačiji od onog ekskurzijskog. Naredne posete vam samo omogućuju da ne žurite, da se ispred nekog objekta, na nekom trgu ili u parku zadržite onoliko koliko vam prija i koliko vam je potrebno da upijete svu energiju tih magičnih mesta i napunite svoje baterije. Kako do tih mesta najlakše doći, šta još posetiti, gde sesti, a gde jesti - više o tome u sledećem postu ;)

Parlament posmatran sa reke
Prilaz Ribarskom bastionu u Budimu
Lančani most

Trg Heroja






No comments:

Post a Comment