Feb 19, 2013

Kad zasvrbe tabani... - privremeno rešenje



      Za neko ozbiljnije višednevno putovanje potrebno je da se, pored zvezda, poklope finansijski, vremenski i razni drugi aspekti i faktori. Jednodnevne izlete, s druge strane, mnogo je lakše isfinansirati i organizovati, a efekti su im vrlo slični. Na kratko promenite svoje okruženje, popijete kafu s prijateljima koje ne viđate toliko često i voilà ... baterije su opet pune!

     Da bih se našla u vozu za Beograd, meni ne treba mnogo - dojava o nekom dešavanju i činjenica da su svi iz mog BG-društva raspoloženi za kafenisanje. Dodam ja tu nekad i kupovinu materijala za nakit, čak i kad mi nije neophodna... tek da sebi u glavi lakše opravdam troškove :P Pod „dešavanje“ se najčešće podrazumeva opera u Narodnom pozorištu - za 100 dinara! Znaju, doduše, da nam se „dese“ i izložbe, koncerti, Noć muzeja, Kolosej bioskop ili Reklamožderi...a njih obavezno prate i razne degustacije; kafa i pivo u nekim novootvorenim lokalima i tome slično. 

     Ove nedelje glavni povod je bila izložba „Bodies Revealed“ na Beogradskom sajmu, a ni prateći povodi nisu zaostajali. Kako smo svi ispali studenti medicine (jer kontrola nije previše stroga) - uđosmo za 450 dinara, što svima toplo preporučujem. Preporučujem i izložbu koja me je, najiskrenije, ostavila bez daha. U pitanju su ljudska tela i organi, sačuvani posebnom metodom prezervacije, koja nam na neverovatno realan način dočarava koliko je ljudsko telo, ustvari, kompleksno i fantastično. Ne pamtim da sam neku postavku, u skorije vreme, tako pomno pregledala, niti da sam ikada ranije iščitala tekst pored baš svakog eksponata. Imati medicinara u svojim redovima nije bilo na odmet, jer smo mnogo toga naučili :) Početni šok i oklevanje (čak i za nas gadljive) traju kratko, a već posle par minuta ćete smanjivati distancu sa koje posmatrate, u pokušaju da sve sagledate iz što boljeg ugla. Izložba traje do 17. marta i zaista mislim da je vredna pređenih kilometara.

fotografija preuzeta sa: http://www.bodies.rs/


     Da prizori koje smo videli nisu bili toliko strašni, najbolje potkrepljuje činjenica gde smo završili posle. Kolaju priče da vam posle sladoleda u Moritz Eis-u, ni jedan više neće biti dovoljno dobar...i to nije daleko od istine. Nisu me platili da ovo kažem, ali sam otvorena i za tu vrstu saradnje, a isplatu u sladoledu bih rado primila ;P Pored klasičnih ukusa poput čokolade, maline ili jagode, ovde ćete naći i ukus bundevinog semena, baklave, banane sa cimetom i cookies-ima, suve šljive i ko zna čega sve ne. Ja sam se odlučila za ziherašku varijantu - lešnik, crna čokolada i narandža sa đumbirom... a s obzirom da je moguća i degustacija, već imam u glavi kombinacije i za neke od narednih poseta. S obzirom da je na repertoaru opereta Slepi miš, a snimili smo i jedan humus-bar na putu od stanice, mislim da Beograd neće morati dugo da me čeka.




No comments:

Post a Comment