Mar 3, 2013

O Međunarodnom danu žena, Klari, broju 1000 i poklonima...



     Ne doživljavam sebe kao velikog ljubitelja praznika, ali sudeći po tome koliko sam ih do sada na blogu obradila i koliko tek planiram da obradim, ispade da jesam. Posle Nove godine, Božića i Dana zaljubljenih, došao je na red i Osmi mart! Kod njega su mi, moram priznati, osećanja pomešana. Čas imam potrebu da ga slavim na sav glas, zbog toga šta predstavlja...čas me uhvati mučnina kad vidim one nesrećne grobljanske cryonics ruže u celofanu, koje tog dana osvanu ispred svake cvećare. Karanfili su u poslednje vreme pali u drugi plan. Povezujemo ih sa komunizmom, ne volimo ih, ali...oni su bar bili sveži.     


Da im treba celofan, rasle bi u njemu...

     Poražavajuća je činjenica koliko ljudi ne zna o čemu se tu zapravo radi. Još više poražava koliko ŽENA ne zna čega je to zaista praznik. U nedostatku druge motivacije, kako se bar ne uplaše blamaže pred TV ekipom, koja će zasigurno i ovog praznika presretati ljude na ulici sa istim pitanjem: „Da li znate zbog čega slavimo Osmi mart?“ U anketama tog tipa posebno uživam! ;P Ali, da se ne bi sve završilo na kritici, 'ajmo malo da se edukujemo!

     Osmi mart je međunarodni dan žena, kojim slavimo borbu za ekonomsku, političku i socijalnu ravnopravost žena i muškaraca. Ustanovljen je 1910. godine na prvoj međunarodnoj ženskoj konferenciji u Kopenhagenu, a prethodili su mu višegodišnji protesti radnica u industriji, zbog malih plata i loših uslova rada. Predlog i organizaciju proslave prvog Dana žena povezujemo sa Klarom Cetkin, koja je bila politička aktivistkinja, teoretičar i borac za ženska prava. Pravo glasa, osmočasovno radno vreme, ista visina plate za muškarce i žene, socijalna zaštita i pravo na trudničko bolovanje je nešto za šta su se žene tada borile, utrle put... a kako stvari stoje, još uvek treba da se bore :-/ Iz tog razloga svakog osmog marta ja prva svojim drugaricama čestitam Međunarodni dan borbe za ženska prava (baš tim rečima), jer mislim da smo mi te koje treba da ga se setimo! Sedeti skrštenih ruku i očekivati priznanje muškaraca zato što smo lepe i zato što na ovaj dan „to tako treba“ u potpunosti se kosi sa suštinom ovog praznika. Naravno, ako neki muškarac odluči da nam ga učini posebnim, ne prigovarajući pri tom kako bi trebalo da se slavi i Dan muškaraca, mi se nećemo buniti i to će njemu biti samo plus! ;)

     Pored toga što sam neku odlučnu i samosvesnu ženu htela da obradujem poklonom na ovaj dan, desio se još jedan lep povod za darovanje. Facebook stranica NeckLESS is MORE od juče broji više od 1000 članova!!! ;DDD Hvala vam na tome! Osmog marta vam zato delim dva poklona! Ovde ili na FB stranici (pod ovim postom) napišite koji poklon biste želeli da osvojite. Pored toga napišite i neki komentar na tekst ili navedite neku značajnu ženu i njena dostignuća, napišite čestitku, želju, pozdrav...šta god. Ja ću još odlučiti da li će Random.org izvući pobednika ili će ga osvojiti komentar koji mi se najviše dopadne. Srećno!
Poklon 1: ručno oslikan broš od polimerske gline na podlozi od filca i čipke

Poklon 2: ručno oslikan set broševa od polimerske gline

08.03.2013



*      Drage dame, srećan vam Međunarodni dan borbe za prava žena!!! Osmomartovsko darivanje na blogu Neckless is More je završeno i izvučene su dve pobednice. Stiglo je mnogo divnih komentara, pa mi se učinilo nepravedno da između njih tražim one najlepše. Zato sam izbor prepustila Random.org-u:




     Drago mi je što smo vas je moj tekst inspirisao, pa smo se kroz vaše odgovore mnogo i naučili. Najviše vas je, ipak, kao najznačajnije žene u svom životu navelo svoje majke. Ja bih u tu kategoriju značajnih dodala i bake! Moja baka je sigurno jedna od najzaslužnijih u mom životu, zbog koje sam ja danas osoba kakva jesam. 
 
     Set broševa -  kapa i rukavica, osvojila je Aleksandra Lovrić, a broš sa macom Tanja Ardeljan!!! Pobednicama od srca čestitam!

17 comments:

  1. Tvoj post i gest me je inspirisao, ali možda ne na očekivani način... Slažem se da treba što više i što glasnije pričati o uspešnim ženama u različitim sferama, ali meni su pale na pamet sve one izuzetne žene (a znamo ih sigurno dosta) koje svoje kvalitete tiho neguju, bez eksponiranja i ambicije, pa ih nekako nismo uvek svesni. Zato osećam da je potrebna Podrška, svakoj kreativnoj i iznutra moćnoj ženskoj osobi, da svoje kvalitete u potpunosti izrazi i pokaže! Iskoristiću ovu priliku da pošaljem malo te, čudesne i jake energije. Srećan Ženski dan! :) Umalo da zaboravim, dopada mi se poklon br. 1 :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...a nismo ni svesni koliko su ove, za koje ne znamo, u stanju da menjaju svet ;)

      Delete
    2. Upravo tako! Podrška i topli pozdrav :)

      Delete
  2. Prošle godine sam za 8. mart pravila kutije za pakovanje sa likovima najznačajnijih žena Srpkinja. Dok sam istraživala po internetu i one nama danas manje poznate (osim Nadežde Petrović i Mileve Marić), naišla sam na par postova o ženi čije ime smo morali da čujemo na arhitekturi, ali nažalost nismo. Zato ću je ovde predstaviti. Jelisaveta Načić - prva žena koja se upisala na Tehnički fakultet Velike škole u Beogradu, medju prvima završila Arhitektonski odsek, PRVA ŽENA ARHITEKTA U SRBIJI. Prava pionirka u do tada isključivo muškoj branši.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja te kutije za nakit i danas svima spominjem, a setila sam ih se i pre pisanja ovog texta!;)A o našem faxu, šta je tamo trebalo da bude spomenuto, a šta ne... šta je još moglo da se uradi, kakve inicijative su trebale biti prepoznate, a nisu... bolje da ne krećem ;P

      Delete
  3. Vesna, svaka cast za Jelisavetu. Koliko je neobicno zamisliti klasu muskaraca i samo jednu zenu. Priziva asocijaciju na scenu ulaska iz Iron Lady, sivo-crna odela i jedan plavi kostim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Slazem se! Potpisi se samo u komentaru, ili dodaj email adresu, da bih mogla da te uzmem u obzir za nagradu ;)

      Delete
  4. Najtoplije srce je srce zene,
    divne, a nikad dovoljno cenjene.
    Ljubav koju u sebi nosi
    sa svakim se razumom kosi.

    Sa Vasim brosem cica-mace lepsa bih i ja bila,
    o takvom brosu uvek sam snila. :)
    danijelabarbulovic@yahoo.com

    ReplyDelete
  5. Najznacajni zena po meni je moja mama-hrabra, jaka, istrajna, puna ljubavi i dobrote..ponekad i dosadna :) al to su mame!!! :)
    (zuto crna kobinacija je bas po mojoj meri) :)
    srecno svima!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ;)Ja sam nedavno otkrila da je moja mama rodjena isti dan kad i Chuck Norris...mada, oduvek sam sumnjala da tu ima nešto ;P

      Delete
  6. Monika Červenjak3/7/13, 8:46 AM

    Moram da se slozim sa Milanom! Najznacajnija zena u mom zivotu je moja mama, ne samo zato sto me rodila :-), nego sto je u svakom trenutku mog zivota i odrastanja, bila uz mene, ali to nije podrazumevalo samo odobravanje mojih postupaka, nego cak i ostre kritike, sto meni nije uvek odgovaralo. Ali posto svaka majka zeli najbolje za svoje dete, to najbolje nije uvek ono sto mi smislimo, pa je potrebno da nas neko surovo vrati u stvarnost. Na jos jednoj stvari joj moram biti jako zahvalna! Rodila mi je brata i osigurala da nikad kroz zivot ne moram da idem sama, da teret, lepotu i radost zivota imam s kim da podelim. Moja mama nema ni brata ni sestru, a uspela je da mene i brata "nauci" da budemo brat i sestra, da se volimo bez uslova, da resavamo nase razmirice bez njenog mesanja, a pri tom ona nije imala od koga to da nauci. Zbog toga je moja mama posebna zena!

    ReplyDelete
  7. Blago vašim mamama s vama! ;))

    ReplyDelete
  8. Julijana Ardeljan. Zato sto ima zlatne ruke. Zna da sije, strika, hekla, odnosno nema sta ne zna. Zato sto je zrtvovala mnogo, mnogo, da bih se ja imala sve. Zato sto mi nedostajeeee
    p.s svidja mi se brosssss ;)

    ReplyDelete
  9. Najhrabrija zena i ona koja je na mene ostavila najjaci utisak i mislim da se to nece jos dugo promeniti je svakako pokojna Jelena Trikic, koja je svoj zivot zrtvovala da bi rodila dete, a priznacete da je danas sebicnost i samozivost uzela maha, pa bi za tako nesto svaka od nas dobro razmislila.
    Ja prva, priznajem. Mozda jer jos uvek nisam mama ili zbog ko zna cega :-).
    P.S. Sve sto pravis je fenomenalno, stalno te hvalim, pa ne moram opet ;-) Pozdrav za tebe Ivona i sve dame i nasu stalnu borbu za "neka prava".

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ajde mi samo neki kontakt ostavi, ili ime...da ne uđeš u igru kao Anonymous2 ;)

      Delete